Problem: W rozmowie przez Skype słychać rozmówcę, ale on nas nie słyszy.
Rozpoznanie
Sprawdziłem czy w systemowych ustawieniach urządzeń do nagrywania widać, że mikrofon coś słyszy. Okazuje się, że tak, a w Skype brak dźwięku. Żeby sprawdzić to dokładniej zainstalowałem program Audacity. Tutaj też nie można było przechwycić dźwięku z mikrofonu, za to dało się przechwytywać dźwięki z systemu.
Co się okazało?
Mamy tu do czynienia z maksymalnie zaktualizowanym Windowsem 8.1. Niestety sterownik dźwięku Realtek HD Audio był z 2014 roku. Podejrzewam, że niezgodność starego sterownika z nowymi poprawkami systemu spowodowała taki stan rzeczy. Po nowej instalacji sterowników Realtek problem się rozwiązał.
Z nowym sterownikiem już widać, że Audacity przechwytuje dźwięk z mikrofonu, tak samo jak Skype.